Wednesday, November 29, 2017

කරවනැල්ල ඉස්ටේසම ටිකට් දෙන


බන්ධුල සිසිර කුමාර

යටත්විජිත සමයේ අවසාන කාලයේ ඇරඹී සීමිත කාලයක් පැවතී අනතුරු ව වසා දමන ලද දුම්රිය මාර්ග කිහිපයක් ද ශ්‍රී ලංකාවේ දුම්රිය වංශ කථාව තුල වෙයි. මේ අතුරින් අවිස්සාවේල්ල - ඕපනායක පටු දුම්රිය මාර්ගයටත් වඩා මේ වන විට ජන විඥානයෙන් ගිලිහී ගොස් ඇති තවත් දුම්රිය මාර්ගයක් ඒ අසල ම ප්‍රදේශයක ක්‍රියාත්මක විණි. ඒ අවිස්සාවේල්ල - යටියන්තොට පටු දුම්රිය මාර්ගයයි. දිගින් කිලෝමීටර 20ක් වූ මෙම දුම්රිය මාර්ගය 1903 දී ආරම්භ විය. තල්දූව, දෙහිඕවිට, කරවනැල්ල හා යටියන්තොට යන දුම්රිය ස්ථාන මෙම මාර්ගයේ පිහිටා තිබිණි. 1942 දී මෙම දුම්රිය මාර්ගය වසා දමන ලදී. දෙවැනි ලෝක යුද සමයේ මතුවූ ආර්ථික අර්බුද, අවිිධිමත් කළමනාකරණය හා ජනතාව ටිකෙන් ටික මහා මාර්ගය හා බැඳුණු ප්‍රවාහන මාධ්‍යයනට හුරු වීම එකල සිදු වූ දුම්රිය මාර්ග වසා දැමීම්වලට හේතු වී යයි කියනු ලැබේ. මාගම් තෙන්නකෝන් ශූරින් ලියූ "දිවි සයුරෙන් දිය දෝතක්" කෘතියෙහි මෙම දුම්රිය මාර්ගය පිළිබඳ මතක සටහන් සඳහන් ව ඇත. දෙහිඕවිට වැනි ප්‍රදේශවල ඇල මාර්ග හරහා වැටී ඇති වල්බිහිවෙමින් තිබෙන පැරණි දුම්රිය පාලම් මෙම අතීත දුම්රිය මාර්ගයේ නෂ්ටාවශේෂ ලෙස තවමත් ඉතිරි ව තිබෙනු දැක ගත හැකිය..


ජන කවියා අතින් පබැඳෙන ජන ගී තුල ඔහු අසන, දකින, විිඳින දේත් ඔහුගේ ආකල්ප හා මනෝභාවයනුත්, රැඳී ඇති අන්දම අපි දනිමු. පහත දැක්වෙන පතල් කවිය තුල එහි නිර්මාපකයා නිතර දකින ස්ථාන හතරක් සඳහන් වෙයි. ඒ අනුව මෙම පතල් කවිය නිර්මාණය වී ඇත්තේ ද මෙම දුම්රිය මාර්ගය ක්‍රියාත්මකව පැවති කාලයේ බව පෙනී යයි.

කරවනැල්ල ඉස්ටේසම ටිකට්        දෙන
රුවන්වැල්ල කන්තෝරුව ලියුම්    දෙන
කොටියා කුඹුරෙ ඉස්ටෝරුව බඩු  කිරන
මා බෝගල පතලෙයි මම වැඩ       කරන

2 comments:

 පසුබිම් චිත්‍රය . - බන්ධුල සිසිර කුමාර - අපේ මුල් කාලීන රාජධානිවල ඇති ගලින් නෙලූ ප්‍රතිමා, විචිත්‍ර කැටයම් වැනි දේ දකින බොහෝ අය කොතෙකුත් සඳ...